Program motywowania zaczyna się w momencie dobierania personelu

Nie ograniczamy się do tego, że zatrudniamy ludzi. Dobieramy ich tak, by działali jako przedstawiciele naszej firmy. Nasz wizerunek zależy od każdej pracującej u nas osoby. Ta uwaga wydała mi się bardzo interesująca, poprosiłem więc o dalsze wyjaśnienia. No cóż – odparł – nie zadowalamy się tym, że nasz personel spełnia zwykłe kryteria, jak odpowiedni stan zdrowia, referencje, niekaralność i dobra prezencja. Staramy się wykryć cechy decydujące o postawie. Podczas rozmów wstępnych stwierdzamy, czy kandydat chce tylko pracy, czy też pracy właśnie u nas. Nie wierzymy w firmy działające na zasadach charytatywnych. Co ma pan na myśli? Są dwa rodzaje działalności charytatywnej. Większość ludzi ma na myśli wyłącznie opiekę publiczną lub rządową. Ale istnieje także opieka prywatna albo firmowa. I gdyby prowadzono odpowiednie statystyki, okazałoby się zapewne, że działalność charytatywna firm – płacenie ludziom, którzy nie robią nic albo prawie nic – kosztuje naszą gospodarkę więcej niż działalność charytatywna państwa. A z pewnością przynosi bardzo poważne straty przedsiębiorstwu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *