Kartki z wakacji są wspaniałym, sezonowym przysmakiem. Są one tradycyjnym sposobem na aktualizację statusu w coraz bardziej cyfrowym świecie, ponieważ stanowią bardzo interesującą migawkę z Twojego życia. Ale jedna z firm sprzedających kartki świąteczne zrobiła coś intrygująco nowoczesnego z tymi pięknie ozdobionymi przesyłkami.
Minted, firma z siedzibą w San Francisco, która drukuje kartki świąteczne w oparciu o prace twórców, analizowała przez lata miliony zamówień swoich klientów. Firma Minted nie sprzedaje swoich danych stronom trzecim, w tym marketerom, ani nie udostępnia publicznie danych osobowych swoich klientów, ale w regulaminie przyznaje, że może przeprowadzać analizę danych w celu ulepszenia swoich produktów i usług, a klienci nie mają możliwości zrezygnowania z tej usługi. Treść jest jednak anonimizowana, zanim firma Minted użyje formy analizy znanej jako strukturalny język zapytań do skanowania tekstu pojawiającego się na kartkach. Dzięki temu można dowiedzieć się, o jakim rodzaju zwierzątka domowego jest więcej wzmianek. Zaskakująco, w 2021 roku zwycięzcą okazały się koty. Firma analizuje również dane dotyczące sprzedaży i przeprowadza grupy fokusowe, aby dowiedzieć się więcej na temat takich wyborów, jak kombinacja kolorów, sposób aranżacji zdjęć i ubiór ludzi.
W tym roku firma Minted wykorzystała zbiorczy tekst 300 000 kartek, które zostały wyprodukowane przez klientów między październikiem a grudniem 2021 roku. Ta ogromna próba dostarczyła fascynujących spostrzeżeń na temat narodowego nastroju Amerykanów w czasie, gdy łatwo jest zakładać najgorsze z powodu pandemicznego zamieszania i polaryzacji. Firma Minted twierdzi, że przeprowadza takie analizy od momentu jej założenia w 2013 roku i przeanalizowała miliony kartek, aby prześledzić trendy świąteczne na przestrzeni czasu. Minted twierdzi, że nie sprzedaje swoich danych stronom trzecim, w tym marketerom, ani nie udostępnia publicznie danych osobowych klientów, ale w regulaminie przyznaje, że może przeprowadzać analizę danych w celu ulepszenia swoich produktów i usług, a klienci nie mają możliwości zrezygnowania z tej usługi. Treść jest jednak anonimizowana, zanim firma Minted użyje formy analizy znanej jako strukturalny język zapytań do skanowania tekstu pojawiającego się na kartkach. Dzięki temu można dowiedzieć się, o jakim rodzaju zwierzątka domowego jest więcej wzmianek. Zaskakująco, w 2021 roku zwycięzcą okazały się koty. Firma analizuje również dane dotyczące sprzedaży i przeprowadza grupy fokusowe, aby dowiedzieć się więcej na temat takich wyborów, jak kombinacja kolorów, sposób aranżacji zdjęć i ubiór ludzi.
W tym roku firma Minted wykorzystała zbiorczy tekst 300 000 kartek, które zostały wyprodukowane przez klientów między październikiem a grudniem 2021 roku. Ta ogromna próba dostarczyła fascynujących spostrzeżeń na temat narodowego nastroju Amerykanów w czasie, gdy łatwo jest zakładać najgorsze z powodu pandemicznego zamieszania i polaryzacji. Firma Minted twierdzi, że przeprowadza takie analizy od momentu jej założenia w 2013 roku i przeanalizowała miliony kartek, aby prześledzić trendy świąteczne na przestrzeni czasu. Minted twierdzi, że nie sprzedaje swoich danych stronom trzecim, w tym marketerom, ani nie udostępnia publicznie danych osobowych klientów, ale w regulaminie przyznaje, że może przeprowadzać analizę danych w celu ulepszenia swoich produktów i usług, a klienci nie mają możliwości zrezygnowania z tej usługi. Treść jest jednak anonimizowana, zanim firma Minted użyje formy analizy znanej jako strukturalny język zapytań do skanowania tekstu pojawiającego się na kartkach. Dzięki temu można dowiedzieć się, o jakim rodzaju zwierzątka domowego jest więcej wzmianek. Zaskakująco, w 2021 roku zwycięzcą okazały się koty. Firma analizuje również dane dotyczące sprzedaży i przeprowadza grupy fokusowe, aby dowiedzieć się więcej na temat takich wyborów, jak kombinacja kolorów, sposób aranżacji zdjęć i ubiór ludzi.
To, co Minted odkrył w tym roku, jest rzeczywiście wymowne, choć nie zaskakujące. Między październikiem a grudniem, czyli w dużej mierze przed pojawieniem się Omicronu, klienci używali słowa „wreszcie” o 73% częściej niż w 2020 roku. Znacznie zmniejszyła się liczba wiadomości nawiązujących do Netflixa, maskowania i dystansu społecznego. Ludzie nie do końca potrafili się pogodzić z pisaniem „normalnie”, ale przynajmniej próbowali – liczba wzmianek o nich wzrosła o 12 procent. Wzrosła również liczba wzmianek o „locie”, „samolocie”, „hotelu” i „airbnb”, a także o „zjednoczeniu” i „zjednoczonych”. Firma Minted odczytuje te tendencje słowne jako dowód na to, że ludzie są mniej zainteresowani potwierdzaniem blokady COVID-19 na swoich kartach w porównaniu z ubiegłym rokiem, nawet jeśli sam wirus nadal się utrzymuje. W 2021 r. firma Minted zauważyła, że jej klienci ponownie skłaniają się ku tradycyjnym zdjęciom, z zainscenizowanymi pozami i dopasowanymi strojami. Wydaje się, że jeden świąteczny sezon pandemicznych żartów i kolaży Zoom to wszystko, co większość ludzi była w stanie znieść.
Naficy twierdzi, że kluczowe jest zrozumienie słownictwa, które ludzie wybierają dla swoich kartek świątecznych. Preferencje klientów wpływają na decyzje firmy Minted o tym, jakie słowa umieścić w widocznym miejscu (wyobraź sobie, jak „nadzieja” i „pokój” pojawiają się na kartkach sezonowych). „Jeśli nie nadążasz za tym, w jaki sposób [klienci] chcą mówić lub pozdrawiać się nawzajem, możesz w najlepszym razie stać się nieaktualny, a w najgorszym – lekceważący” – mówi Naficy.
Jeśli chodzi o własną kartkę świąteczną, Naficy wybrała jedno zdjęcie rodzinne, opublikowane na foliowanym papierze z recyklingu. Na odwrocie umieszczono kod QR, który czytelnicy mogą zeskanować i odwiedzić jej osobistą stronę internetową ze zdjęciami i filmami. Kiedy poproszono ją o wskazanie słowa, które firma Minted mogłaby uznać za modne wśród klientów, szybko przyszło jej na myśl: wdzięczna.